Do poprawnego działania strony wymagane jest włącznenie obsługi javascript. Zmień to w opcjach Twojej przeglądarki i odśwież stronę.
Folk Forum & Cassubia Visuales
Reda, piątek, 26 października 2018

Miejski Dom Kultury w Redzie zaprasza instytucje kultury, organizacje pozarządowe, pasjonatów kultury kaszubskiej, artystów i rękodzielników kaszubskich, a także przedstawicieli administracji publicznej oraz szkół i uczelni artystycznych, które współuczestniczą w kreowaniu oferty kulturalnej Pomorza z miast do 50 000 mieszkańców.


26 października 2018 zapraszamy do Redy na FOLK FORUM
- całodniową imprezę związaną z kulturą kaszubską!


FOLK FORUM to prelegenci mówiący o strategiach rozwoju kultury, publiki i kreatywności, o hafcie kaszubskim, dizajnie i muzyce! To także promocja nowej płyty hip-hopowej w języku kaszubskim!
Po południu odbędzie się otwarcie wystawy pokonkursowej i wręczenie nagród laureatom IV Międzynarodowego Konkursu Kaszubskiej Sztuki Wizualnej "Cassubia Visuales".
W trakcie forum będzie możliwość wzięcia udziału w bardzo ciekawych warsztatach: Design Thinking oraz Audience Development (konieczne wcześniejsze zapisy, karty dostępne tutaj: www.mdk.reda.pl/folkforum).

PROGRAM


12:30 Rejestracja / Otwarcie Folk Forum
                 STRATEGIE KULTURALNE / BLOK 1 /
13:00 DESIGN THINKING / Agnieszka Kaim /
13:30 AUDIENCE DEVELOPMENT / dr Bartek Lis /
14:00 WARSZTAT - DESIGN THINKING / Agnieszka Kaim /
14:00 WARSZTAT - AUDIENCE DEVELOPMENT / dr Bartek Lis /
                 KASZUBY W XXI WIEKU / BLOK 2 /
16:00 OD REGIONALIZMU DO MODERNIZMU. HAFT KASZUBSKI / Benita Ropela /
16:15 CASSUBIA VISUALES - POCZĄTEK NOWEJ DROGI / Paulina Piotrowska /
16:30 OTWARCIE WYSTAWY CASSUBIA VISUALES
- Rozdanie nagród IV Międzynarodowego Konkursu Kaszubskich Sztuk Wizualnych
"CASSUBIA VISUALES"
17:00 KASZUBSKA SCENA PRZEZ OPERĘ DO HIP-HOPU  / Tomasz  Fopke /
- Zapowiedź nowej płyty – występ – Tomasz Fopke z córką Anną Damroką, kaszubski hip-hop

 

WARSZTATY *


DESIGN THINKING / prowadzenie - Agnieszka Kaim / Pracownia II

Design Thinking to metoda tworzenia innowacyjnych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Design Thinking to usystematyzowane podejście do procesu innowacji. Pierwszym krokiem jest zbudowanie interdyscyplinarnego zespołu, w skład którego wchodzą specjaliści, którzy mogą spojrzeć na problem z różnych perspektyw: inżynierowie, technolodzy, specjaliści od marketingu, projektowania, socjolodzy etc. Następnie powołany zespół realizuje, krok po kroku, kolejne etapy metody posługując się zestawem narzędzi i technik, aby w rezultacie wypracować możliwe do wdrożenia rozwiązanie. Celem zespołu jest wygenerowanie oryginalnego rozwiązania oraz sprawdzenie jego działania na etapie prototypowania.

AUDIENCE DEVELOPMENT / prowadzenie - Bartek Lis / Duża sala


Rozwój publiczności (ang. audience development) to metoda pracy i planowania działań, które jako swój punkt centralny obierają odbiorców: publiczność, widownię, słuchaczy. Bierze pod uwagę charakter planowanych działań, grupę, do której mają one dotrzeć, jest „dopasowany” do każdego projektu, stanowiąc jednocześnie spójną, długofalową strategię. Rozwój publiczności zakłada odpowiedzialność każdego pracownika instytucji / organizacji za tworzenie relacji z odbiorcą: istotna jest tu dobra komunikacja zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz właściwe rozpoznanie potrzeb odbiorców: stałych, nowych i potencjalnych.


PRELEGENCI


AGNIESZKA KAIM
animatorka społeczno-kulturalna, trenerka, koordynatorka projektów. Design Thinking wykorzystuje głównie w pracy z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi, prowadziła m.in. autorskie szkolenia z projektowania oferty kulturalnej metodą DT w ramach cyklu "Kadra Kultury" Narodowego Centrum Kultury. Laureatka nagrody Prezydenta Miasta Gdyni za stworzenie i realizację strategii działań edukacyjnych w Muzeum Emigracji. Autorka „Muzeum. Udostępnij!” – programu edukacji medialnej dla podopiecznych placówek wsparcia dziennego (finalista Wydarzenia Historycznego Roku 2016). Obecnie w Laboratorium Innowacji Społecznych współtworzy sieć Przystani - gdyńskich centrów sąsiedzkich.


BARTEK LIS
doktor, socjolog, pracownik KUL, kurator, organizator warsztatów i projektów społecznych w Muzeum Współczesnym we Wrocławiu. Współpracuje z CK Zamek (Poznań), SKIBA, Fundacja Impact, Towarzystwo „ę”. Korzysta z narzędzi antropologii wizualnej. W pracy z ludźmi ważne jest dla niego nawiązanie bliskiej, partnerskiej relacji (skrócenie dystansu, zejście z katedry, czyli bez eksperckiego, mentorskiego podejścia). W sieci Latających Animatorów Kultury jest od 2012 roku. Zajmuje się  projektami z seniorami, instytucjami kultury, samorządami. Przeprowadza warsztaty, diagnozy potrzeb lokalnych, badania społeczne, generatory pomysłów.


BENITA GRZENKOWICZ-ROPELA
starszy kustosz Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie, Dział Sztuki i Etnografii po Pisarzach.

PAULINA PIOTROWSKA
menadżer kultury, projektantka graficzna w PaukaProjektuje.pl, badaczka kultury lokalnej. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Inicjatorka konkursu "Cassubia Visuales" oraz Konferencji "FolkJo! Fuzja tradycji z nowoczesnością". W kulturze pracuje od 2004 roku, zaczynała od prowadzenia Pracowni Intermedialnej Obin.org w Kolonii Artystów w Gdańsku, aktualnie Kierownik ds. kultury w Fabryce Kultury w Redzie oraz instruktor sitodruku, PZPOW w Wejherowie.


TOMASZ FOPKE
dyrektor Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie, regionalista, mecenas kultury kaszubskiej, poeta, kompozytor, dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku.

WSTĘP WOLNY NA CAŁE WYDARZENIE
* Na warsztaty obowiązują wcześniejsze zapisy. Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń!

NAJNOWSZE ARTYKUŁY
© Copyright 2005 - 2018 Portal Regionalny kaszubi.pl
Wydawnictwo Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego
Projekt graficzny: Iselin
Webmaster: Łukasz Makurat
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Kliknij na to powiadomienie, aby je zamknąć.